Řešení Otevřený úřad reprezentuje otevřenost úřadu a jeho činností směrem k široké veřejnosti v oblasti Úplného elektronického podání a poskytování informací z informačních systémů úřadu
Otevřený úřad elektronizuje a plně otevírá služby úřadu směrem k občanům, aby občan mohl vyřešit svůj požadavek bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.
Přehled hlavních funkcí Občan - řešení životních situací občana bez nutnosti navštívit úřad, s dostupností služby v režimu 24x7
- získání informací o stavu podání, přehled pohledávek a závazků
- upozornění občana na změnu nebo vypršení důležitých termínů
Úředník - automatizované zpracování elektronického podání
- načtení informací z podání do nového řízení bez nutnosti přepisu informací
Management úřadu - nástroj pro Úplné elektronické podání
- soulad řešení s nařízením EU číslo 2016/679 o ochraně dat (GDPR) a s nařízením EU č. 910/2014 eIDAS vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu
| Výhody - sdružuje data z řady systémů a poskytuje informace o stavu řešení jednotlivých podání občana na Portále občana
- poskytuje aktuální informace z dat agendových systémů úřadu (pohledávky občana, uzavřené smlouvy, …), na základě zabezpečeného rozpoznání identity občana
- registrace občana prostřednictvím NIA, MojeID, uzavřené smlouvy
- zveřejňuje informace o chodu úřadu (zápisy z jednání orgánů, rozpočet, uzavřené smlouvy a objednávky, záměry nakládání s majetkem)
- propojení systému Otevřeného úřadu se systémy veřejné správy (např. ISZR) a vnitřními systémy úřadu (agendové systémy, SPS, GIS…)
- intuitivní a přehledné ovládání aplikace
|
Portál občana je webová aplikace, která je začleněná jako součást internetových stránek úřadu. Obsahuje informace veřejného charakteru, ale také informace dostupné pouze na základě registrace a přihlášení občana.